***

23 September 2020
Wednesday
19.00

Bulgaria Hall

Quarto Quartet

with the participation of
Nadejda Tzanova - piano

Program:
Schubert, Brahms

***

***

23 September 2020
Wednesday
19.00

Bulgaria Chamber Hall

Piano concert
in memory of Prof. Konstantin Ganev

with the participation of the
piano duo Velislava Georgieva - Krasimir Taskov
Jenny Zaharieva

Presentation of video recordings of the pianists
Alexander Hintchev, Aiko Yajima, Kiyoko Sakai (Japan)

Program:
J. S. Bach, J. S. Bach-Busoni, J. S. Bach-Petri,
Beethoven, Liszt, Chopin

***


***

23 September 2020
Wednesday
19.30

Weep and Laugh
Theater Stage

Phone Dependence

spectacle in two acts
based on the chamber opera
"The Phone"
by Gian Carlo Menotti

and

the mono opera
"The Human Voice"
by Francis Poulenc

Soloists:
Mariana Panova - soprano
Stanislava Momekova - soprano
Yossif Slavov - baritone
Nikolai Serafimov - actor
Dragomir Yossifov - piano

Director, scenography and costumes:
Paolo Gianni Chei

***

The festival is part of the Calendar of cultural events of Sofia Municipality
The Festival is recipient of the Europe for Festivals, Festivals for Europe label of the European Festival Association
 
 
Този спектакъл в две действия представя невъзможността за човешка комуникация в модерните времена: телефонът свързва хора, които са далеч и отдалечава тези, които са близко, но не разрешава проблема за близост до ближния.

Двете заглавия са симетрични и допълващи се: първото е една шега, една усмивка към модата "телефон", която поглъща разговорите. А във второто заглавие телефонният кабел става трагичен символ на последната любовна връзка, която държи заедно една двойка в края на любовта ?. Така че можем да кажем, че героинята в двете сцени е една и съща; същата млада жена в две различни фази от живота си. Пуленк (както и Кокто) уточнява, че изпълнителката в "Човешкия глас" не трябва да бъде жена, напусната от по-младия си любовник, а елегантна жена в разцвета на годините си. Невъзможността ? да си даде бъдеще не се дължи на тежестта на минали преживявания, а на силата на чувството, което умира: кабелът, който я свързва с любимия ? е последната ? връзка с живота. По същия начин героинята от Телефона е неделима от телефона си, но по противоположни, несериозни причини. Резултатът обаче, е един и същ, т.е. пълна и обезоръжаваща невъзможност за комуникация, която в единия случай стига до комичност, а в другия - до дълбока трагедия.

Всъщност телефонният кабел е истинският герой на драмата, до такава степен, че този инструмент за комуникация се превръща в постановката в арт инсталация, в паяжина, която обгръща пространството и отравя всичко. Едно сюрреалистично измерение, едно въображаемо кълбо, което е представяне на отчуждението, в която живее героинята, обзета от кошмара на образите и оплетена в психологически връзки, които се превръщат във физически.
Накрая тя ще успее да се измъкне от този плен чрез нечовешко усилие, може би сравнимо със самоубийство: на френски, както и на много други езици, за "затварям телефона" се използва и глаголът "отрязвам, срязвам": един срязан кабел, колкото и да е дълъг и оплетен, престава завинаги да живее и да препредава. И няма да чуваме повече гласа й, който при Меноти е безгрижен, а при Пуленк драматичен, но винаги закачен за един кабел."


***